המין היפה

אורית ויזל, עבור פורטל היופי הישראלי Bbeauty 19/10/2016

תשכחו מיוטיובריות שאפתניות שמכנות את עצמן כמייקאפ גורו. הדבר האמיתי הבא הוא דיוות המייקאפ והם בכלל גברים.


השימוש בגברים כדוגמנים למוצרי איפור אינו חדש ולמרות הכל, מצליח להפתיע בכל פעם: היה זה ז'אן פול גוטייה שכבר בשנת 2004 הקדים את זמנו, עת החליט על השקת ליין איפור ייעודי לגברים שאותו פרסם באופן די חריג לזמנו, דוגמן. בהמשך המשיך המעצב ופיתח מוצר נוסף שנשא את השם "GUY LINER", או אם תרצו האיילינר הגברי הראשון.

 

 איפור גברי של ז'אן פול גוטייה. כך זה התחיל

קולקציית האיפור הגברי של ז'אן פול גוטייה. כך התחיל הכל. 

 

טרנד האיפור הגברי, שזכה אז להתייחסות כאל גימיק, הלך וצבר תאוצה עם השנים ולאחרונה מסתמן כלא פחות ממגמה שמתייצבת לה במיינסטרים, עד כי מותג האיפור הפופולארי ביותר MAC , הציג בשנים האחרונות קו מוצרי יוניסקס שמפורסם גם על ידי גברים וגולת הכותרת היתה כשמותגים הפונים לכאורה לנשים בלבד, החלו להשתמש בגברים כשגרירי יופי.

 

 

שמות כמו ג'פרי סטאר (הבעלים והפריזנטור של מותג האיפור שנושא את שמו), פטריק סטאר (בלוגר ויוטיובר ששיתף עד כה פעולה עם חברות איפור כמו  BENEFIT ו- NYX ) ומני גוטריירז, היודע יותר בכינויו Manny Mua , ששיתף פעולה עם חברות איפור ידועות כמו מייבלין ניו יורק, Makeup Geek ו- Ofra Cosmetics) אינם זרים יותר לאף אחד ואחת מאיתנו. המגזין "ביוטי סטור ביזנס" , הקדיש לשלושה כתבת שער רחבה בגליון הנוכחי, שמתארת באריכות את פעלם ואת המהפכה שחוללו בתחום האיפור, כמו גם בסרטוני היוטיוב שהם מעלים ובכח ההשפעה העולה שלהם ברשתות החברתיות.

 

 

בד בבד ובתזמון מפתיע, הציג מותג האיפור CoverGirl השבוע לראשונה בתולדותיו את הפנים החדשות של המותג: ג'יימס צ'ארלס, יוטיובר פופולארי בן 17, שמחזיק בלמעלה מחצי מליון עוקבים באינסטגרם וכמעט 100 אלף מנויים בערוץ היוטיוב וזוכה לאהדה רבה ולפופולאריות עצומה.  למרות גילו הצעיר יודע צ'ארלס כי הוא רוצה להיות מאפר מפורסם מאד, מה שהצליח לו בענק, כשחברת COVER GIRL העניקה לו את הבמה הראויה ומכאן הדרך אל התהילה (שגם כך היתה סלולה עבורו) התקצרה משמעותית.

 

 

 

איך קורה שתחום האיפור שנחשב כל כך נשי לכאורה, מושפע בסוף היום דווקא מצידם של הגברים? אולי מאותה סיבה שגברים מאפרים בתעשיית האופנה ובחברות הקוסמטיקה והאיפור נחשבו מאז ומתמיד לאמינים יותר בקרב נשים וזאת עוד לפני שכשרון האיפור שלהם הועמד למבחן כלשהו.

 

 

קולקציית החגים הבאה של MAC. שימוש בדמויות גבריות כדי לקדם מוצרי איפור

 

המציאות מוכיחה כי נשים יעדיפו להאמין למחמאה של גבר שיגיד להן "השפתון הזה נראה טוב עלייך" מאשר למאפרת -אישה שתגיד להן את אותו דבר, אך מיד תחשד (אולי) באינטרס כלשהו. כך או כך, יהיה  מעניין לצפות בהתפתחות הטרנד הגברי באיפור ולמשמעות החדשה שמקבל המושג "המין היפה"בתקופה זו.

 

 

x