אוהבים את אותו ריח? אז למה לבחור?

אורית ויזל, עבור פורטל היופי הישראלי Bbeauty18/06/2017

מקום שהבושם שלכם יגיד אתכם, מה דעתכם להגדיר את הבושם בעצמכם? קבלו את הבשמים נטולי המגדר

 

בעידן של פעם זה היה פשוט: נשים השתמשו בבושם בניחוח נשי ואילו הגברים השתמשו בבושם בניחוח גברי. החלוקה המוחלטת הזו הופסקה כשציבור שלם של נשים העדיף להשתמש בניחוחות גבריים דווקא וההיפך-  זוהתה גם זליגה מקרב המין הגברי אל עבר הניחוחות שמוגדרים נשיים יותר. מה זה אומר על המתבשם או המתבשמת? ככל הנראה כלום, רק מצביע על טעם ייחודי שלא מתפשר ולא הולך עם הזרם המקובל של חלוקה למשפחות ריח.

 

שוק הבישום מיהר לקלוט את המגמה והכיוון ויצר מהר מאד את נישת בשמי היוניסקס, בושם שמכשיר את השימוש בו ונותן לגיטימציה לנשים וגם לגברים להתבשם בו, כאילו היו אלה הם שחיכו לאישור רשמי עד כה.

 

בחודש הבא ישיק בית הבישם הוותיק "גרלן" את הבושם LUI  שלראשונה אינו מוגדר כנשי או כגברי. גם שמו של הבושם עצמו יכול להתפרש בצרפתית כ"הוא" או "היא" וההצהרה המלווה את השקת הבושם היא "למה צריך לבחור"? , מה שנכון.

 

 

 

לראשונה עושה בית הבישום הממוסד ויש שיאמרו – השמרני משהו, צעד נועז מבחינתו, בהצהרה על השקת בושם בניחוח שאינו לגמרי גברי ואינו לגמרי נשי, אלא מהווה "משהו חדש". בכך מקווים לפנות בחברה אל קהל לקוחות צעיר יותר, נועז יותר וליברלי יותר, כזה שלא חושב ולא נוהג על פי אמות המידה "המקובלות".

 

את הניחוח יצר אומן הבישום הראשי של "גרלן" טיירי וואסר, יחד עם מומחית הבישום דלפין ג'אלק, שברקורד שלה נמצאים לא מעט בשמים אותם רקחה עבור "גרלן" בעבר). השניים קיוו להפתיע עם ניחוח לא צפוי המערבב ז'אנרים שונים לכדי פורמולה חדשה ומסקרנת הכוללת תווי ניחוח של ציפורן, אגס, בנזואין, וניל, מוסק, עור ואפילו עשן.

 

בקבוק הבושם החדש עוצב בשחור בסגנון ארט-דקו ומזכיר סוג של קופסת תה סיני מהמאה ה 18. השם שנבחר לבושם מביע את חוסר ההשתייכות למגדר מסויים כאמור ומהווה גם היפוך אותיות לבושם אחר בשם LIU  אשר נוצר על ידי ז'אק גרלן עצמו עוד בשנת 1929 והושק על ידו כבר אז. הבושם יושק כאמור בעולם בחודש הבא וטרם ידוע מתי יגיע גם לישראל.

 



בית גרלן אינו לבד: על המדפים תוכלו למצוא לא מעט בשמים שמתאימים גם לו וגם לה:

 

 


CK ALL

מבית קלווין קליין

למעלה מעשרים שנה אחרי שהגיח הבושם CK ONE  והטביע את חותם "בשמי היוניסקס" בעולמנו, הוא זוכה מדי שנה לגרסאות מחודשות ושונות.  גם בקיץ הנוכחי הושק הבושם במהדורה חדשה אותה רקחו זוג  מומחי הבישום האייקוניים, אלברטו מורילס והארי פרמונט, שעמדו מאחורי CK One המקורי. הניחוח כולל תווים של מנדרינה, אמבר, ברגמוט, יסמין, פריחת אשכולית, פרחי לילי, מוסק, פרזייה, ווטיבר ועוד.  

 

להשיג באריזת או דה טואלט 100 מ"ל במחיר 199 ₪ או 50 מ"ל במחיר 149 ₪.

 


 



THIS IS NOT A BLUE BOTTLE

מבית מותג בשמי הנישה HISTOIRES DE PARFUMS

שני הבשמים מסדרת  THIS IS NOT A BLUE BOTTLE שהושקו לאחרונה בישראל מקבלים את השראתם מתפיסת עולמו של האמן איב קליין, שלו חיבור מיוחד והיסטורי עם הצבע הכחול החוזר כחוט השני בשלל יצירותיו. ממש כמו דרכו יוצאת הדופן של קליין, גם תמצית הבושם מבוססת על אלדהיד מסתורי שפותח במיוחד עבור הניחוח הספציפי הזה ואינו משוכפל לאף בושם אחר. הניחוח פונה לגברים ונשים כאחד וכולל שורה של מרכיבים נדירים המיובאים מנקודות שונות ברחבי אירופה: ברגמוט מקלבריה, תפוזים מרים מסיציליה, פקעות של איריס מפירנצה וורדים וגרניום מטורקיה ועוד.

הבושם הראשון בסדרה הושק זה מכבר ולאור הצלחתו, בקרב קהילת שוחרי בשמי הנישה והאמנות, רקח ג'ראלד גיסלין שני בשמי המשך המתחברים יחדיו לטרילוגיה מהפנטת:

THIS IS NOT A BLUE BOTTLE 1.2 –

ניחוח שנוצר בהשראת האור ופריזמת הצבעים הנוצרת משבירת הקרניים. פלפל ורוד, לילך, חבצלות מים, וניל, ילנג ילנג, מאסק לבן.

THIS IS NOT A BLUE BOTTLE 1.3  -

ניחוח שנוצר בהשראת להבות האש וטבעות הריתוך הלוהטות היוצרות מפגן מרתק של שילובי צבעים   ומבוסס על תווים של  תפוז דם, ורד, זעפרן, עלי פטצ'ולי ועור.

מחיר כל אחד מהבשמים: 760 ₪ לאו דה פרפיום באריזת 120 מ"ל.

 

להשיג בבוטיק "אינדיבידואל – קבינט דה פרפיום", רח' שבזי 40 נווה צדק, ת"א


 

  


הבושם: Sole di Positano

מבית טום פורד

זהו בושם פרחוני־הדרי בעל ניחוח של עצי לבנה ים  תיכוניים לצד תווים הדריים רענן וירוק, הכולל תערובת מתפרצת של תווים הדריים האופייניים לאיטליה, בהם ברגמוט, מנדרינה, לימון סיציליאני, עלי חושחש, עלי סיגליות, מגנוליות, לוטם וניל, יסמין, שושנת העמקים, מושק, טחב ונרולי.  

 

המחיר יוקרתי במיוחד כיאה לבשמי היוקרה בסדרת התערובות המיוחדות של טום פורד:
895 ש"ח לאו דה פרפיום באריזת 50 מ"ל או 2150 ש"ח לאו דה פרפיום באריזת 250 מ"ל

 


 

Armani- Prive

מבית ג'ורג'יו ארמאני

זוהי קולקציית בשמי העילית של ג'ורג'יו ארמני  שמורכבת משלוש וורסיות:  Les Eaux (קולקציית המים), La Collection (הקולקציה), ו- La Collection des Mille et Une Nuits (קולקציית אלף לילה ולילה). כל הבשמים בקולקציה מותאמים לשימושם של נשים וגברים כאחד.

 

המחירים החל מ-  149.90$ ועד 272$ לאו דה פרפיום באריזת 100 מ"ל. להשיג בלעדית בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון

 


 

בשמי  ESCENTRIC   ובשמי MOLECULE

מבית Escentric Molecules

מדובר בשתי סדרות של בשמי בוטיק מבית הבישום "אסנטריק מולקולס", שנחשבות ל"דור החדש והעדכני" של בשמי הבוטיק, לא מעט בזכות העבודה שהם מסוגלים להתאים את עצמם ואת ניחוחם לכל משתמש ומשתמשת ובעת ההתמזגות עם חומציות העור (PH), הם מקבלים למעשה את אופי הניחוח הייחודי שלהם ולפיכך הם מתאימים גם לגברים וגם לנשים. הבשמים מבוססים על מולקולת ניחוח שאליה  מתחברים מרכיבים טבעיים נוספים, מה שיוצר ניחוחות מאד מגוונים. ניחוח הבושם מולקולה 01 נשחב לניחוח קטיפתי, הבושם מולקולה 02 נחשב לחושני ונועז במיוחד, הבושם מולקולה 03  נחשב לקליל ושובב.  ניחוח הבושם אסנטריק 01 נחשב לפרחוני, אסטנריק 02 נחשב לניחוח מתובלן ואוריינטלי ואילו הניחוח של אסנטריק 03 נחשב לרענן וקייצי.

 

להשיג בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'ארסון במחיר 129.90$ לאו דה טואלט באריזת 100 מ"ל 

x